Top 5 fructe și legume

Vara este sezonul ideal in care poti profita din plin de o multime de fructe si de legume. Este deci momentul ideal sa iti iei cosuletul, sa mergi la piata si sa iti faci plinul de vitamine si de minerale.

Pepenele galben. Pentru ca este un fruct bogat in apa, este cel mai racoritor fruct al verii. Contine vitaminele A si C, dar si faimoasa vitamina B6 care are grija de buna noastra dispozitie. Dar are si gentiletea de a fie extrem de lejer in ceea ce priveste caloriile. Iar pepenele galben se poate folosi atat la aperitiv cat si la desert. Se poate folosi de exmplu, in supele reci alaturi de cateva frunze de menta si un strop de otet balsamic, in salate alaturi de feta si ceapa rosie sau alaturi de sunca. In desert, este delicios alaturi de salate de fructe delicioase.

Dovlecelul. Dovlecelul este cel mai savuros pe timp de vara. Este un excelent antioxidant si are grija de nivelul rau de colesterol. In bucatarie poate sa fie o sursa excelenta de inspiratie. Se poate servi in supe reci alaturi de menta si branza de capra. Este delicios umplut cu carne sau alaturi de feta si muguri de pin. Sau tras putin in ulei de masline, cu busuioc pentru a fi servit alaturi de paste. Poti consuma de asemenea si florile de dovlecel, delicioase alaturi de gogosi.

Ardeiul gras rosu. Super colorat, ardeiul gras rosu este cel care vine cu un plus de vitalitate in bucatarie. Este cel care ne poate proteja sistemul imunitar datorita bogatiei sale in vitamina C. Este si acesta delicios in supele reci sau calde, umplut, alaturi de salate, orez sau paste. Il poti unge cu ulei de masline sau ierburi de Provence si sa il prepari la cuptor sau pe gratar si servit alaturi de carne.

Vanata. Bogata in fibre, vanata este cea care ne poate proteja de cancerul de colon. In plus, puternica sa concentratie in apa si minerale- magneziu si zinc face ca vanata sa fie un puternic diuretic.

Vanata este o superba baza pentru ghiveci, alaturi de rosii coapte, de ardei, de ceapa si chiar de dovlecei. Dar vanata se poate savura si umpluta, preparata in ulei de masline si servita alaturi de paste si mozzarella sau intr-un gratin dce vinete, de rosii si parmezan.

Caisa. Cu frumoasa sa nuanta de portocaliu, caisa este un fruct minunat al verii. Se poate consuma fara moderatie, deoarece este foarte bogata in fibre si antioxidanti. Are grija de asemenea de tranzitul intestinal si ne protejeaza de maladiile cardiovasculare. In plus, este un aliat de pret pentru piele- este foarte bogata in vitamina A deci de protejeaza si ne ajuta pielea sa se bronzeze in acelasi timp.

Se poate consuma natur, se poate fierbe si se poate degusta in preparate dulci sau sarate. In compot, este delicioasa alaturi de carnea de porc sau alaturi de carnea de miel si migdale. Sa nu mai vorbim despre tartele cu caise…curcubeu pe cerul gurii.