Câteva trucuri pentru a evita starea de oboseală după prânz

Stomacul tau face deja galagie si astepti cu nerabdare ora pranzului? Dar odata ce pranzul este savurat si devorat, o imensa stare de oboseala te ia cu asalt… ti se pare cunoscuta situatia destul de des?

Totul depinde insa si de ce mananci. Daca pranzul tau contine mult zahar si multe glucide simple, corpul tau va elibera pana la urma prea multa insulina. Aceasta este un hormon proteic care va favoriza absorbotia de glucide prezente in sange.

Atunci cand corpul tau o elibereaza in cantitati prea mari, nivelul tau de zahar din sange va cadea considerabil, energia este foarte slaba si starea de oboseala incepe sa puna stapanire pe tine.

Oare ce pofte ai chiar acum? De zahar, bineinteles. Dar daca vrei sa fii activa sau productiva intreaga zi, ar trebui sa reduci consumul de zahar. Iata ce mai poti face.

Micul dejun este foarte important. Un mic dejun delicios, sanatos si consistent reprezinta cea mai buna modalitate de a incepe ziua asa cum trebuie. Dar te va proteja in acelasi timp de eventualele pofte de a rontai care iti pot fura energia. Daca vei manca bine dimineata, nu iti va mai fi atat de foame la pranz si deci nu te vei mai simti atat de obosita mai apoi.

Hidrateaza-te. Ai exagerat putin in aceasta dupa-amiaza? Poate pentru ca iti era putin cam foame? Atentie- foarte multe persoane confunda senzatia de foame cu cea de sete. Incearca deci sa bei apa in mod regulat intreaga zi.

Fa miscare. O mica plimbare dupa masa de pranz poate sa faca miracole. Aerul proaspat si miscarea sunt cele care iti vor oxigena creierul. Dar daca nu ai posibilitatea sa iesi la aer, deschide larg fereastra dupa masa de pranz si respire adanc. Sau poti incerca sa faci 20 de genuflexiuni.

Planifica pauze pentru cafea. In mici deoze, cafeaua este cea care va stimula productia de adrenalina si care va stimula atentia si concentrarea. Dar daca vei consuma prea multa cafea, se va produce un efect invers.

Fa o mica siesta. In mod evident, nu toata lumea isi permite asta. Dar daca poti, 20 de minute sunt ideale pentru a te odihni.