Care sunt cele mai bune alimente anti-stres?

Se stie foarte bine faptul ca burta este al doilea creier pe care il detinem. Intr-adevar, 90% din serotonina, un neurotransmitator al creierului, responsabil cu starea de bine, se afla in intestine. Este deci capital sa alegi asa cum trebuie alimentele care iti compun farfuria.

Pentru a-ti face deci bine moralului si a evita starile de deprimare, cel mai bine ar fi sa consumi alimente bogate in glucide lente, in fibre si omega 3, in proteine si vitamine si mai ales, in vitamina D. Sa nu uitam nici de vitamina C, de magneziu sau de alte minerale extraordinare.

Bananele. Foarte bogata in vitamina D si in potasiu, in magenziu si aminoacizi, cu virtuti anti-stres si relaxanti, banana contine si vitamina B6 care protejeaza contra stresului, a oboselii sau a simptomelor depresive.

Ciocolata. Daca faci parte din categoria persoanelor care se invinovatesc atunci cand mananci ciocolata, iata o scuza buna. Ciocolata este foarte bogata in antioxidanti si magneziu si este cea mai buna pentru a alunga depresia. Trei, patru bucatele de ciocolata cu un continut de 70% cacao, sunt de ajuns totusi.

Citricele. Daca vrei sa aduci putin soarele la tine in farfurie, mizeaza pe citrice. Consuma apa calduta cu lamaie dimineata sau suc de portocale pentru a-ti face plinul de vitamine si pentru a mari nivelul de buna dispozitie.

Avocado. In ceea ce priveste lupta anti-stres, avocado este un serios aliat. Este foarte bogat in acizi grasi mono-nesaturati si in potasiu, care poate sa scada tensiunea arteriala. Poate deci reduce stresul, calma surmenajul, nervozitatea si depresia.

Cartofii dulci. Foarte bogati in magneziu, cartofii dulci te ajuta sa faci fata mai bine stresului si te ajuta sa eviti in acelasi timp depresia. Pot trata in acelasi timp si problemele legate de insomnie, regland stresul si anxietatatea.

Migdalele. Sunt si ele la randul lor, foarte bogat in magneziu, unul din cele mai eficiente minerale contra stresului si anxietatii. Un pumn de migdale consumate zilnic sunt mai mult decat suficiente pentru a trata stresul zilnic.

Legumele verzi. Sunt o sursa foarte buna de folati, care au un rol foarte important atunci cand vine vorba despre simptomele depresive.